štvrtok 16. februára 2017

Wires and Nerve, Volume 1 - Marissa Meyer, Douglas Holgate

Autor:  Marissa Meyer
Ilustrátor: Douglas Holgate
Originálny názov: Wires and Nerve, Volume 1
Séria: Wires and Nerve
Diel: prvý
Počet strán: 240
Rok vydania: 2017
Anotácia: In her first graphic novel, #1 New York Times and USA Today bestseller Marissa Meyer follows Iko, the beloved android from the Lunar Chronicles, on a dangerous and romantic new adventure -- with a little help from Cinder and the Lunar team.

In her first graphic novel, bestselling author Marissa Meyer extends the world of the Lunar Chronicles with a brand-new, action-packed story about Iko, the android with a heart of (mechanized) gold. When rogue packs of wolf-hybrid soldiers threaten the tenuous peace alliance between Earth and Luna, Iko takes it upon herself to hunt down the soldiers' leader. She is soon working with a handsome royal guard who forces her to question everything she knows about love, loyalty, and her own humanity. With appearances by Cinder and the rest of the Rampion crew, this is a must-have for fans of the bestselling series.
Recenzia:
Sériu kníh The Lunar Chronicles (u nás známe ako Mesačné Kroniky) už veľa z vás určite čítalo a ak nie, za isto ste tieto knihy aspoň postrehli na iných blogoch. Ja som všetky knihy prečítala začiatkom minulého roku a s istotou viem povedať, že to boli knihy, ktoré som si z celého roka užívala najviac a stali sa mojou obľúbenou sériou (možno sú zarovno Harry Potterom, ale to by bola dlhá diskusia).

Krátko po vydaní poslednej knihy však autorka oznámila, že týmto príbehom ešte nie je úplný koniec. Vyjdú totiž ešte dva grafické romány, ktorých hlavnou hrdinkou bude naša obľúbená androidka Iko. Tento príbeh sa časovo odohráva niekde medzi poslednou knihou - Winter a epilógom, ktorý sa nachádza v zbierke noviel - Stars Above. Ak ste túto sériu ešte nečítali (na čo ešte čakáte?) neodporúčam vám pokračovať v čítaní, lebo recenzia bude obsahovať spoilery z pôvodnej série.

S grafickými románmi mi mám iba minimálne skúseností a príde mi, že sa do nich zmestí iba veľmi málo deja, ale túto knihu som si nemohla nechať ujsť. Našťastie vychádzala blízko dátumu mojich narodenín, a tak som mala o darček rýchlo postarané.
Celý dej začína pár mesiacov po konci Winter a Cinder, nová kráľovná Luny sa stále snaží o mier so zemou, no okrem iného tomu bránia aj špeciálni mutovaní agenti, ktorí sa ešte stále potulujú po zemi a útočia na ľudí. Avšak poslať na nich obyčajných smrteľníkov by bolo pre nich príliš nebezpečné. Cinder má preto pred sebou ťažké rozhodnutia. Našťastie jej najlepšia kamarátka a androidka Iko sa ponúkne, že sa tejto dôležitej úlohy ujme a preto sa vydáva na zem. Celá jej misia je viac-menej úspešná, no počas jedného zo zásahov jej jeden z agentov poškodí jej androidské telo. Našťastie sa blízko nej nachádzajú jej starí dobrí kamaráti Cress a Thorne, a tak sa na chvíľu znova stretávajú na palube vesmírnej lode Rampion. Nebudem o deji hovoriť nič viac, keďže táto knižka je pomerne krátka a nie je veľa priestoru na to, aby sa toho veľa udialo. Ako to bolo pôvodnej sérii, tak aj tento príbeh obsahuje dostatok akcie, no aj vtipných a rozkošných momentov (ktoré pri určitých scénach spôsobili, že som vydávala až príliš vysoké a piskľavé zvuky) a ani na moment som sa nenudila.

Iko som si veľmi obľúbila už v predchádzajúcich knihách, ale aj tak som sa trochu obávala, že kniha bude iba o nej a žiadne z ostatných postáv veľa neuvidíme. Preto ma príjemne prekvapilo, keď sa niektoré postavy objavovali vo väčšine scén a predpokladám, že v druhom pokračovaní sa zasa bude dej sústrediť na tie ostatné postavy.

Videla som, že niektorým ľuďom sa nepáčil štýl kresieb tejto knihy, no keďže moja skúsenosť s grafickými novelami je minimálna a do kreslenia sa vôbec nevyznám, dokážem to zhrnúť len veľmi stručne. Mne sa kresby páčili a podľa mňa vďaka nim príbeh pôsobil ešte trochu rozkošnejšie. Vôbec mi nevadí, že boli pomerne jednoduché a nie veľmi detailné. Určite to závisí od vkusu a od toho, akí nároční ste.


Celkovo túto knihu hodnotím veľmi pozitívne. Túto sériu milujem, takže asi nie je zložité ma potešiť akýmkoľvek príbehom, no myslím si, že tento príbeh by sa mal páčiť aj menej hard-core fanúšikom. Jediným záporom je, že sa toho za takmer 250 strán stihne odohrať pomerne málo, ale to v grafických románoch nie je ničím výnimočným. Našťastie budúci rok vychádza druhý diel a ja sa ho už teraz neviem dočkať.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára