nedeľa 19. februára 2017

Across The Universe - Beth Revis

Autor: Beth Revis
Originálny názov: Across The Universe
Slovenský názov: Naprieš Vesmírom
Séria: Across The Universe
Diel: prvý
Počet strán: 399
Rok vydania: 2011
Anotácia: A love out of time. A spaceship built of secrets and murder.

Seventeen-year-old Amy joins her parents as frozen cargo aboard the vast spaceship Godspeed and expects to awaken on a new planet, three hundred years in the future. Never could she have known that her frozen slumber would come to an end fifty years too soon and that she would be thrust into the brave new world of a spaceship that lives by its own rules.

Amy quickly realizes that her awakening was no mere computer malfunction. Someone—one of the few thousand inhabitants of the spaceship —tried to kill her. And if Amy doesn't do something soon, her parents will be next.

Now Amy must race to unlock Godspeed's hidden secrets. But out of her list of murder suspects, there's only one who matters: Elder, the future leader of the ship and the love she could never have seen coming.

Recenzia:
S touto knihou to bolo u mňa ako na hojdačke už od momentu, kedy som si ju kúpila a neprestalo... vlastne ešte stále to neprestalo. Keď som knihu v miestnom kníhkupectve našla za 1,40€, nemohla som ju tam nechať. Navyše mám pocit, že už som vtedy o nej niečo počula, tak prečo nie? Ale na vrchol zoznamu kníh, ktoré si chcem prečítať sa ani zďaleka nepredierala a to, že som ju neustále videla na predaj v bazároch na facebooku tomu tiež nepomáhalo.
Nedávno som však o knihe znovu počula na youtube (medzičasom som o knihe takmer všetko zabudla) a keďže mi popisom veľmi pripomínala film Passengers, ktorý som nedávno videla a celkom si užívala, zrazu som na ňu dostala veľkú chuť. Ale ani pri čítaní som si názor nedokázala ustáliť.

Amy sa spolu so svojimi rodičmi necháva zamraziť a vesmírnou loďou poslať na planétu, ktorá je vzdialená 300 rokov od Zeme. Keď sa Amy konečne začne prebúdzať, je šťastná, že to má konečne za sebou. Avšak krátko po zobudení zistí, že do pristátia lode na novej planéte zostáva ešte viac ako 50 rokov a z bezpečnostných dôvodov ju už nemôžu znova zamraziť. Navyše, zobudila sa preto, že sa ju niekto pokúsil zabiť. Príbeh pozorujeme však aj z druhého uhla pohľadu takzvaného "Staršieho", ktorý je chalan zhruba v Aminom veku a pripravuje sa na to, že čoskoro prevezme vedenie nad celou vesmírnou loďou a jej posádkou.

Z nejakého dôvodu som predpokladala, že  na tejto vesmírnej lodi sa budú nachádzať iba tí zamrazení ľudia (ako v spomínanom filme Passengers), avšak namiesto toho je tam vybudovaná celá nová krajiny, ktorú obývajú ľudia, ktorí tam žili celý svoj život. Pochopiteľne, Amy tam vôbec nezapadá a  rýchlo si uvedomuje, že správanie týchto ľudí sa vôbec nepodobá tomu, na čo je zvyknutá zo Zeme. Neprejavujú takmer žiadne emócie, nemajú žiadne záľuby a každý, kto sa podľa Amy správa aspoň trocha normálne je považovaný za blázna. Práve táto časť knihy mi vadila asi najviac. Predpokladám, že to bol autorkin zámer, ale tieto postavy a celý svet v ktorom žili a ako sa správali mi prišiel hrozný, nesympatický až desivý. Úplne mi znepríjemňoval všetko ostatné, čo som si na tomto príbehu užívala.


Táto kniha je prvou z trilógie, no momentálne nie som veľmi motivovaná sa pustiť do pokračovania. Avšak som zvedavá, ako sa dej bude ďalej vyvíjať, keďže na konci tejto knihy sa udialo veľa dôležitých vecí a zvratov, ktoré dej isto ovplyvnia. Takže napriek tomu, že od prečítania tejto knihy už obehol nejaký ten piatok, stále si nie som istá, či sa mi vlastne páčila alebo nie. Asi sa teda predsa len budem musieť niekedy pustiť do toho pokračovania a dúfať, že si tým veci ujasním.

1 komentár: