štvrtok 6. apríla 2017

Marcové zúčtovanie

Síce som si na Goodreads v marci označila ako prečítaných 10 kníh, v skutočnosti bol môj mesiac oveľa menej úspešný, ako sa zdá. Od mnohých kníh som totiž mala veľké očakávania, ktoré sa nenaplnili a prečítaných strán tiež nebolo v skutočnosti tak veľa-



Knihy:

The Raven Boys - Maggie Stiefvater (recenzia)
Po kope pozitívnych recenzií som sa na túto sériu celkom tešila, aj keď som krátko predtým, než som začala čítať videla aj niekoľko menej lichotivých názorov. Napkon sa však musím prikloniť k tým menej pozitívnym názorom, keďže som väčšinu času bola veľmi zmätená alebo som sa nudila. Celkom rada by som vedela ako bude príbeh pokračovať a čo na tom vlastne všetci fanúšikovia vidia, ale v najbližšej dobe sa do pokračovania hrnúť nebudem.

Archie #1-#3 - Mark Waid (recenzia)
Keďže som v marci úplne prepadla seriálu Riverdale, pustila som sa aj do komiksov, ktorými bol tento tínedžerský seriál plný tajomstiev inšpirovaný. Konkrétne táto verzia, ktorá patrí k tým novším, sa mi celkom páči, aj keď mi tam trochu chýba ten mysteriózny aspekt, ktorý mám rada na seriály. Taktiež postava Veronici je tam zo začiatku veľmi nesympatická, aj keď v seriály ju mám celkom rada. Avšak je to pohodové a rýchle čítanie a určite sa teším na pokračovanie.

Never Never #1-#3 - Colleen Hoover, Tarryn Fisher (recenzia)
Najskôr som nevedela, či sa do tejto trojdielnej knižky vlastne pustiť, keďže som videla veľa nespokojných názorov týkajúcich sa konca, ale je to Colleen Hoover, takže mi to nedalo. Tento príbeh o dvoch tínedžeroch, ktorí z ničoho nič stratia pamäť a nepamätajú si ani sami seba má celkom zaujímavý nápad, ale kniha ma nevtiahla tak ako iné od tejto autorky. Veľmi ma zaujímalo ako to dopadne, ale zároveň som z toho mala veľmi zvláštny, až nepríjemný koniec. A po dočítaní sa tiež môžem zaradiť k tým ľuďom, ktorí s koncom nie sú spokojní. Bolo to divné a epilóg bol predvídateľný a ešte neuveriteľnejší než zvyšok knihy.

City of Bones - Cassandra Clare (recenzia)
Mortal Instruments je séria, ktorú všetci čítali už veľmi dávno, no ja som ju objavila až minulý rok a spočiatku som nemala silnú potrebu sa do nej pustiť. Moja sestra však sleduje seriál Shadowhunters, ktorý je na tejto sérii založený a neustále ma presviedča aby som si ho pozrela. Samozrejme, ja som sa najskôr musela pustiť do kníh. A musím povedať, že ma prvá kniha celkom bavila. Počúvala som ju ako audioknihu, takže mi ubehla celkom rýchlo. Avšak nie som do toho tak zažratá ako niektorí iní ľudia, pretože niektoré veci mi vôbec neprišli také zaujímavé, čo šokujúce (aj keď je pravda, že niektoré spoilery som vedela) ako pravdepodobne mali byť.

City of Ashes - Cassandra Clare (recenzia)
Keďže City of Bones ma bavilo, pustila som sa hneď aj do pokračovania, z ktorého mám viac-menej rovnaké pocity. Je to príjemný a zaujímavý príbeh na počúvanie počas cestovania, či robenia nudnejších činností doma, ale zatiaľ nie som do žiadnej z postáv zamilovaná. Teda až na Magnusa, ale toho som si obľúbila už v trilógii Infernal Devices. Rozhodne však v čítaní, či počúvaní pokračujem.

A Darker Shade of Magic - V. E. Schwab (recenzia)

Ďalšia kniha, do ktorej som sa pustila najmä kvôli jej popularite a mojej potrebe vedieť, prečo vlastne taká populárna je. No podobne ako pri havraních chlapcoch, ani tu si nie som istá, čo na tom ľudia vidia. Začiatok mi ubiehal celkom pomaly, lebo tam bolo iba kopu opisov sveta a jeho mágie. Ku koncu príbeh nabral dramatickosti, no aj tak som nebola napätá z očakávania, čo sa stane. Rozhodne mi k dokončeniu pomohla audiokniha, no mám pocit, že som občas nedávala úplný pozor, čo nie je vhodným znakom. Takže aj táto kniha sa dostáva na zoznam tých sérií, ktoré by som chcela dokončiť zo zvedavosti, ale ak sa k ním nedostanem, chýbať mi asi nebudú.

Filmy a seriály:

Riverdale
Ako som už spomenula vyššie, tomuto seriálu som v marci úplne prepadla. Tínedžerské drámy väčšinou nepozerám, ale tajomstvá a záhady (hlavne tie, ktoré v sebe nemajú žiadny nadprirodzený aspekt) ma vždy dokážu zlákať. A tak som tomuto seriálu točiaceho sa okolo záhadného zmiznutia a vraždy tínedžera z malého mesta (lebo takéto veci sa vždy musia odohrávať v malých, pokojných mestách) dala šancu a ihneď som sa zamilovala tak, ako už dávno nie. Ak si z tohto zúčtovania zoberiete jednu vec, odporúčam aby to bol tento seriál.

Beauty and the Beast
Priznávam sa, že animovanú verziu tohto filmu som nikdy nevidela. Aj keď to mám spolu s mnohými ďalšími Disney animákmi v pláne už dlho. Filmová verzia ma však zaujala, a tak som sa za ňou vydala do kina. Dej nebol nejak prekvapivý (keďže s príbehom a kráske a zvierati som ako tak oboznámená) ale spracovanie sa mi veľmi páčilo. Škoda len, že film premietali so slovenským dabingom, keďže kino bolo plné detí.

4 komentáre:

  1. Mrzí mě, že některé knihy nenaplnily Tvá očekávání a přeji, ať Tě v dubnu potkávají samé úžasnosti! :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem. Snáď bude tento mesiac trochu úspešnejší. Mám totiž v pláne knihy, ktorých dej ma zaujal viac ako ich populárnosť, no aj také, ktorých sa trochu obávam, no chcem im dať šancu.

      Odstrániť
  2. sest knih je taky krasny, navic pekny vyber, skoda ze neumim cist v aj...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Na učenie sa či zlepšovanie si angličtiny nikdy nie je neskoro. Ale našťastie veľa populárnych kníh už dnes vychádza v preklade dosť krátko po vydaní originálu, takže to snáď nie je také zlé :)

      Odstrániť