pondelok 17. apríla 2017

3 sklamané minirecenzie

Síce som tento rok narazila na niektoré knihy, ktoré som si veľmi užila, tiež sa mi do rúk dostalo niekoľko kúskov, z ktorých som si robila väčšie nádeje a zostali nenaplnené. K niektorým z nich toho nemám veľa povedať, no aj tak by som vás rada oboznámila s mojim názorom a s tým, prečo ma tieto knihy sklamali. Preto som sa rozhodla tri z mojich sklamaní zhrnúť v jednom článku.



Landline
Autor: Rainbow Rowell
Počet strán: 310
Rok vydania: 2014
Rainbow Rowell síce nie je na vrchole rebríčka mojich obľúbených autorov, ale predchádzajúce knihy, ktoré som od nej čítala som si celkom užívala. Landline je asi jej najmenej známou a populárnou knihou, no napriek tomu, že som o nej počula iba minimum som sa do nej pustila. Celý dej sa točí okolo Georgie, ktorá kvôli práci musí zostať na Vianoce doma, namiesto toho aby so svojim manželom a deťmi išla na sviatky navštíviť jeho mamu, čo medzi nimi spôsobí problémy. Georgie sa rozhodne toto obdobie stráviť v dome jej matky, kde vyrastala a nájde tam starý žltý telefón, cez ktorý sa zvykla so svojim, teraz manželom, spájať ešte počas vysokej školy. Keď mu však cez tento telefón zavolá teraz, dovolá sa Nealovi, ktorý je ešte stále vysokoškolák. Tento dej znie celkom zaujímavo, ale nemyslím si, že bol dostatočný na celú knihu. Respektíve to nebolo dosť dobre spracované. Rozhovory medzi Georgie a Nealom z minulosti ma začali rýchlo nudiť, lebo som mala pocit, že sú stále o tom istom. Rovnako na tom boli aj ostatné scény s Georgie v ktorých sa stále recyklovalo viac-menej to isté. Scény z minulosti boli našťastie trochu zaujímavejšie. Asi v poslednej tretine sa však dej konečne pohol ďalej, začalo sa tam diať aj niečo iné a ja som si knihu znova začala užívať. Škoda len, že to tak nebolo celý čas. Navyše, postava Neala mi nebola veľmi sympatická. Georgie ho milovala, no aj keď sme sa na príbeh pozerali cez jej oči, len ťažko bolo vidieť nejaký dôkaz o tom, že je taký skvelý ako si ona myslela.


The Haters
Autor: Jesse Andrews
Počet strán: 352
Rok vydania: 2016
The Haters je kniha, ku ktorej som prišla úplnou náhodou a takmer vôbec som nevedela do čoho sa púšťam, ani aký je na ňu všeobecný názor. A asi to bola chyba. Táto kniha začína v jazzovom tábore, do ktorého prišli hlavný predstaviteľ Wes a jeho najlepší kamarát Corey s nádejou, že sa naučia niečo o hudbe a zdokonalia sa v hraní. Hneď na začiatku sa však ukáže, že to vôbec nie je nič pre nich. Našťastie sa zoznámia s dievčaťom menom Ash, ktoré ich presvedčí, aby spoločne založili skupinu a vydali sa na turné. Dej znie síce sľubne, ale skutočný výsledok ma nezaujal ani zďaleka. V prvom rade, nie som veľký fanatik hudby. Takže kedykoľvek postavy hovorili o hudobnej terminológii alebo hudobníkoch, ktorých nepoznám, išlo to úplne mimo mňa. To však kritizovať nebudem. Čo však rozhodne kritizovať musím, sú postavy. Wes a Corey majú byť najlepší priatelia, no vôbec sa tak nesprávali. Wes bol väčšinu času sympatický, no Corey mi prišiel skôr otravný a k Ash som si nevytvorila žiadny vzťah. Priateľstvo s Ash bolo náhle, no tiež mi prišlo trochu silené a ako trio ma vôbec nebavili a prišlo mi, že si často skôr liezli na nervy ako sa spolu skutočne bavili. Príhody, ktoré sa im udiali na cestách mali niekedy zábavný charakter, no nie natoľko, aby podržali zvyšok knihy. A síce som sa nevedela dočkať toho, kedy táto kniha skončí, koniec napokon prišiel veľmi rýchlo a vlastne ani netuším, ako všetko dopadlo a čo bolo s postavami ďalej. Nejak extra ma to však netrápi.


A Darker Shade of Magic
Autor: V. E. Schwab
Séria: Shades of Magic
Diel: prvý
Počet strán: 400
Rok vydania: 2015

Táto kniha ma pôvodne svojim popisom nezaujala, ale keďže nedávno vyšla tretia a posledná časť tejto trilógie, všetci o tomto príbehu znova hovorili a ospevovali ho. V nádeji, že z neho budem mať podobné pocity a hneď si budem môcť prečítať celú trilógiu som sa pustila do prvej časti, no bohužiaľ ohúrená som nebola. Príbeh o štyroch rôznych Londýnoch a mužovi, ktorý je jedným z mála ľudí, ktorí medzi nimi má možnosť cestovať má potenciál. Avšak opis týchto svetov a mágie bol spočiatku celkom zdĺhavý a nudný. Ani to však nie je pre fantasy knihy výnimočné. Problémom bolo, že aj keď už sme boli so svetom oboznámení a dialo sa niečo akčnejšie, nejak ma to netrápilo. Napriek tomu, že sa v knihe objavuje iba minimum hlavných postáv, nevytvorila som si k nim žiadny vzťah a nemala som veľký záujem o to, čo sa s nimi stane.
Keď sa na túto knihu pozriem objektívne, dokážem celkom pochopiť čo sa ľuďom páči. Svet aj spôsob mágie je celkom originálny, príbeh dáva zmysel a postavy nie sú nesympatické. Ale zároveň ma táto kniha ničím nezaujala, ubiehala mi veľmi pomaly, nevyvolávala vo mne žiadne pocity a ani nemám žiadny záujem v trilógii pokračovať. Jediné, čo by ma mohlo motivovať je to, že chcem vedieť čo na tom ľudia vidia. Ale to určite nie je dostatočný dôvod po tom, čo som z prvej knihy bola sklamaná.

2 komentáre:

  1. Knihu A Darker Shade of Magic poznám, zopárkrát som ju zahliadla a dosť sa o nej šepkalo (bude aj film... či seriál?), ale priznám sa, že ani mňa až tak nelákala. Ani som nejako bližšie nezisťovala, o čom je. Takže to o tých štyroch Londýnoch je pre mňa novinka :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Práve to o tých štyroch Londýnoch je asi jediná informácia, ktorú som všade počula :D Ak z nej ozaj spravia film alebo seriál, tak tomu možno ešte dám šancu. Ale to čítanie sa mi príliš vlieklo.

      Odstrániť