streda 15. júna 2016

Série, ktoré nedokončím

Keď som prvý krát rozmýšľala nad týmto článkom, tak ma skoro žiadne série, ktoré nemám v pláne dokončiť nenapadali. Preferujem väčšinou samostatné knižky, kde nemusím čakať na pokračovanie alebo jednému príbehu venovať veľmi veľa času. Je predsa toľko rôznych kníh, cez ktoré sa chcem dostať. Ale čím dlhšie som nad týmto rozmýšľala, tým viac nedokončených sérií mi napadlo. Na kopu z nich som pozabudla, lebo som si buď prečítala iba jednu knihu alebo som ich čítala už dosť dávno a ani netuším, koľko kníh zo série mám vlastne prečítaných.


The Princess Diaries (goodreads)

Denníky princeznej som čítala už pred mnohými rokmi a veľmi si ich v tom čase užívala. Naša knižnica však nikdy nemala pokope všetky diely, a tak som si ich domou brala v náhodnom poradí a vôbec netuším, koľko som ich vlastne prečítala. Som si však istá, že neboli všetky. Minulý rok však po niekoľkoročnej odmlke vyšla ďalšia (a posledná?) kniha odohrávajúca sa o niekoľko rokov neskôr a zatiaľ čo veľa ľudí, ktorí predtým túto sériu čítali, je nadšených, mňa necháva chladnou. Po takom dlhom čase si totiž len matne spomínam, čo sa v jednotlivých knihách dialo a nemám záujem ich všetky čítať, len aby som túto sériu dokončila.


Pretty Little Liars (goodreads)

Po tom, čo som začala sledovať seriál založený na týchto knihách som im chcela dať šancu. Prečítala som si však iba prvú a nebola som z nej práve nadšená. Veci, ktoré sa v seriály udiali za 40 minút, boli v knihe natiahnuté na takmer 300 strán. Možno keby som knihy čítala prvé, fungovalo by to lepšie, ale takto ma to nudilo a na knižnú sériu som veľmi rýchlo zanevrela. Zo zvedavosti som si aspoň na internete prečítala, o čom knihy sú, lebo sa dosť odlišujú od seriálu. Jedno však majú určite spoločné. Čím ďalej tým viac sa veci zamotávajú a tým menej dávajú zmysel. Som ochotná venovať čas seriálu, ale radšej by som si prečítala iné knihy.

Gossip Girl (goodreads)

K tejto sérii som sa dostala celkom náhodou, keď mi prvú knihu požičala spolužiačka. Neviem už síce, aké som z nej vtedy mala pocity, ale viem, že istá čas som chcela v sérii pokračovať. Po nejakom čase som však na to zanevrela. Neskôr som si pozrela seriál, ktorý sa mi veľmi páčil a môj záujem o knižnú predlohu klesol ešte viac. Minimálne z toho, čo som si o knihách prečítala na internete sa mi televízna verzia pozdáva oveľa lepšie a nemám teda potrebu tieto knihy čítať.

Anna and The French Kiss (goodreads)

Táto séria a najmä jej prvá kniha je na youtube dosť ospevovaná a to je hlavný dôvod, prečo som po nej siahla. Nie je tu síce žiadny obrovský nedostatok, ktorý by som jej mohla vytýkať, ale tiež ma príbeh dostatočne nezaujal. Viem, že zvyšné dve knihy v tejto sérii majú iný dej s inými postavami a preto túto sériu nezavrhujem navždy, ale radšej by som dala šancu niečomu novému.

Shopaholic (goodreads)

Na túto sériu som sa celkom tešila, no keď som sa konečne dostala k prvej knihe, bola som sklamaná. Ako som už spomínala v minirecenzii na túto knižku, hlavná hrdinka ma svojim správaním veľmi iritovala a aj keď ku koncu knihy sa to už trochu zlepšilo, určite nemám chuť riskovať to znovu.

I Heart (goodreads)

Knihu I Heart Paris som si v kníhkupectve vybrala na základe popisu a nízkej ceny a nič som vopred neskúmala. Až po jej dočítaní som zistila, že je súčasťou série. O niektorých ostatných knihách z tejto série som už myslím predtým počula, ale myslela som si, že sú to rozličné príbehy iba s podobným názvom. Niečo ako Anna and The French Kiss. A keďže I Heart Paris (ktorá ani nebola prvou knihou tejto série) ma nezaujala na toľko, aby som si prečítala tie ostatné knihy, túto sériu rozhodne neplánujem dočítať.

Máte aj vy zoznam sérií, ktoré nemáte v pláne prečítať? Určite mi ich napíšte dole do komentárov :)

2 komentáre:

  1. Zajímavý tip na článek - musím říct, že jsi mě jím inspirovala k tomu, že se o některých sérií naopak pustím. Pátrám teď po nějaké jednodušší literatuře a docela mě láká Gossip Girl nebo Anna and the French Kiss. Tak uvidím :) Pěkný večer, Marti :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem :) Videla som kopu videí na youtube na túto tému a ako sa ukázalo, aj ja mám dosť sérií, ktoré nedokončím. Z týchto dvoch by som asi zvolila Anna and the French Kiss. Gossip Girl sa mi oveľa viac páči ako seriál.

      Odstrániť