pondelok 25. apríla 2016

Knižný tag

U Mell som objavila tento skvelý tag a hneď som si povedala, že ho musím mať aj na svojom blogu.

1. Máš doma určité místo pro čtení?
Väčšinou čítam v izbe pri stole. Nie je to práve najpohodlnejšie a najlepšie miesto na čítanie, ale robím tam takmer všetko. Navyše moja izba je miesto, kde môžem s najväčšou pravdepodobnosťou nájsť pokoj na čítanie.

2. Záložka nebo náhodný kus papíru?
Ak ku knihe nepríde záložka, tak je to na 99% kus papieru. Väčšinou však čítam na elektronickej čítačke, takže žiadnu fyzickú záložku ani nepotrebujem.

3. Můžeš přestat číst kdekoliv chceš nebo musíš dojít ke konci kapitoly, na konec strany a podobně?
Väčšinou sa snažím dôjsť ku koncu kapitoly alebo aspoň koncu niečoho, ale keďže väčšinou čítam vo vlaku, či kým na niečo čakám, nie vždy sa mi to podarí. Preto často knihu odložím skôr ako treba, len aby som sa uistila, že nebudem musieť prestať uprostred strany.



4. Jíš nebo piješ během čtení?
Ak čítam doma, tak väčšinou nie. Ale počas cestovania mám niekedy hlad alebo smäd a nechcem prestať čítať.

5. Můžeš číst při poslouchání hudby nebo dívání se na televizi?
Určite sa tomu snažím vyhýbať, keďže všetko upútava moju pozornosť až príliš jednoducho. Ale už som si zopár krát pustila nejakú hudbu, aby som prehlušila okolité hlasy alebo aby som spolucestujúcim dala najavo, že mi nemajú nič hovoriť.

6. Jedna kniha nebo všechny najednou?
Väčšinou jednu knihu čítam a jednu mám ako audioknihu. Bojím sa, že keby som ich mala naraz viac, vždy by som sa aj tak plne venovala len jednej a tie ostatné by mohli upadnúť do zabudnutia.

7. Čtení nahlas nebo potichu ve své hlavě?
Rozhodne v hlave. Nerada čítam nahlas.

8. Čteš dopředu nebo přeskakuješ stránky?
Občas ma to láka, ale vždy som sklamaná, keď sa na internete dozviem nejaký spoiler. Takže sa im sama snažím vyhýbať.

9. Píšeš do knih?
Jediné knihy do ktorých píšem, sú tie školské (ktoré väčšinou aj tak pozostávajú iba z vytlačených papierov). Navyše čítam hlavne na čítačke a tam by sa mi poznámky robili ťažko.

10. Jakou knížku máš rozečtenou? Jakou knihu se chystáš číst?
V čas písania tohto článku mám rozčítanú knihu The Martian. Do akej sa ale pustím potom vôbec netuším. Je totiž až príliš kníh, ktoré si chcem prečítať a netuším, ktorú skôr.

11. Jak nacházíš nové knihy ke čtení?
V poslednom čase je to najmä na youtube, na blogoch alebo prípadne na goodreads. A bohužiaľ ich nachádzam oveľa rýchlejšie, než ich stíham čítať a začina ma to stresovať.

12. Kdy jsi začala číst?
Myslím si, že som čítala od malička. Pamätám si totiž, že som chcela chodiť do knižnice ešte predtým, ako som začala chodiť do školy. Potom však niekedy okolo pätnástich ma chytila kríza, lebo som nevedela čo mám čítať, keďže knihy u nás v knižnici mi neprišli vhodné pre môj vek. A tak som asi nasledujúcich 5 rokov takmer nič nečítala. Teraz sa to však snažím dobehnúť.

13. Jak často si kupuješ knihy?
Knihy nekupujem v žiadnych pravidelných intervaloch, takže to nedokážem posúdiť. Ale neustále sledujem nejaké akcie a keď vidím zaujímavú knihu za malý peniaz, nikdy neodolám.

14. Jak často se podíváš na poslední stránku knihy?
Ako som už spomínala vyššie, nemám rada spoilery. Takže toto nikdy nerobím a nechápem ľudí, ktorí to robia.

Posted in 

0 komentárov:

Zverejnenie komentára