piatok 11. marca 2016

Winter - Marissa Meyer

Autor: Marissa Meyer
Originálny názov: Winter
Séria: The Lunar Chronicles
Diel: štvrtý
Počet strán: 824
Rok vydania: 2015
Anotácia:  Princess Winter is admired by the Lunar people for her grace and kindness, and despite the scars that mar her face, her beauty is said to be even more breathtaking than that of her stepmother, Queen Levana.
Winter despises her stepmother, and knows Levana won’t approve of her feelings for her childhood friend—the handsome palace guard, Jacin. But Winter isn’t as weak as Levana believes her to be and she’s been undermining her stepmother’s wishes for years. Together with the cyborg mechanic, Cinder, and her allies, Winter might even have the power to launch a revolution and win a war that’s been raging for far too long.

Can Cinder, Scarlet, Cress, and Winter defeat Levana and find their happily ever afters?


Recenzia:
Rozmýšľala som, či by bolo vhodné napísať túto recenziu vez akýchkoľvek spoilerov alebo či by som radšej mala vyjadriť všetky svoje pocity aj so všetkými spoilermi. Napokon som sa však rozhodla, že moje recenzie aj naďalej zostanú bez spoilerov, ale keďže túto sériu som si veľmi zamilovala a mám o nej veľa pocitov, ktoré by som na tomto blogu chcela zdielať, asi v blízkej budúcnosti napíšem článok pre všetkých tých, ktorí už knihy dočítali a tam sa rozpíšem viac o svojich pocitoch a názoroch.

Winter je viac-menej poslednou a taktiež najdlhšou knihou tejto série, ale prečítala som ju pomerne rýchlo, čo asi nikoho, kto túto sériu pozná neprekvapí. Ako už naznačuje názov, táto kniha je o princeznej Winter, ktorú sme prvý krát mohli vidieť v poslednej knihe, kde sa s ňou stretla Scarlett. Tu sa však o nej konečne dozvedáme niečo viac. Winter je nevlastná dcéra kraľovnej Levany a žije na Lune, kde sa tento krát vydáva celý "Rampion crew" aby začali revolúciu a raz a navždy Levanu zastavili. Tam sa odohráva celý príbeh tejto knihy, čo je zaujímavá zmena oproti predchádzajúcim knihám, ktoré sa odohrávali väčšinou na Zemi. Princezná Winter je však trochu iná. Odmieta totiž používať svoj dar a manipulovať iných a preto trpí halucináciami, ktoré jej ničia život. Vo všetkom jej však pomáha jej najlepší kamarát Jacin, ktorého taktiež poznáme z predchádzajúcej knihy a aj o ňom sa dozvedáme oveľa viac.

Napriek tomu, že táto kniha sa má točiť hlavne okolo Winter, jej scén tam nie je až tak veľa. Znovu tu totiž máme množstvo uhlov pohľadu z ktorých sledujeme celý príbeh a je dosť zložité, aby každý dostal dostatok priestoru. Čo sa týka samotnej Winter, ktorá v tomto svete hrá úlohu Snehulienky, príde mi, že má s originálnou rozprávkou ktorú poznáme asi najviac paralel zo všetkých postáv a tým pádom niektoré scény vôbec nie sú prekvapivé. Vlastne celá táto kniha mi nepríde taká prekvapivá a plná zvratov ako tie predchádzajúce, čo mi trochu chýbalo, keďže ja mám neočakávané zvraty v príbehoch rada.

Aj napriek svojej dĺžke sa nedá povedať, že by sa táto kniha nejak vliekla a nudila ma, ale boli tam scény a dejové linky, ktoré podľa mňa dostávali viac priestoru na úkor vecí, ktoré by som videla radšej. Avšak to, že niektoré veci trvali dlho alebo že nie všetko sa postavám podarilo spraviť na prvý pokus dodalo príbehu na realite a dramatickosti. O deji tejto knihy sa toho nedá viac povedať bez toho, aby som nezachádzala do spoilerov, takže to keď tak spomeniem v nadchádzajúcom článku. Jedna vec je však jasná. Ak sa vám páčili predchádzajúce knihy tejto série, túto si nemôžete nechať ujsť. Aj ak ešte nechcete aby príbeh skončil, stojí za to si Winter prečítať.

Čo sa týka konca, mnohí ľudia hovoria, že príbeh skončil trochu prirýchlo s čím ja maximálne súhlasím. Ale keby to bolo na mne, táto séria by nikdy neskončila. Všetko však bolo na konci vyriešené a rozhodne som bola s vyvrcholením spokojná a väčšina z vás asi bude tiež. Pre tých z vás (čiže asi pre všetkých), ktorým však tento koniec nestačil je tu ešte knižka Stars Above, ktorá okrem krátkych noviel o minulosti hlavných postáv obsahuje aj epilóg k celej tejto sérii. Viac o Stars Above však čoskoro.

4,75/5

0 komentárov:

Zverejnenie komentára