streda 22. marca 2017

Big Little Lies - Liane Moriarty

Autor: Liane Moriarty
Originálny názov: Big Little Lies
Slovenský názov: Veľké malé klamstvá
Počet strán: 460
Rok vydania: 2014
Anotácia: Big Little Lies follows three women, each at a crossroads:

Madeline is a force to be reckoned with. She’s funny and biting, passionate, she remembers everything and forgives no one. Her ex-husband and his yogi new wife have moved into her beloved beachside community, and their daughter is in the same kindergarten class as Madeline’s youngest (how is this possible?). And to top it all off, Madeline’s teenage daughter seems to be choosing Madeline’s ex-husband over her. (How. Is. This. Possible?).

Celeste is the kind of beautiful woman who makes the world stop and stare. While she may seem a bit flustered at times, who wouldn’t be, with those rambunctious twin boys? Now that the boys are starting school, Celeste and her husband look set to become the king and queen of the school parent body. But royalty often comes at a price, and Celeste is grappling with how much more she is willing to pay.

New to town, single mom Jane is so young that another mother mistakes her for the nanny. Jane is sad beyond her years and harbors secret doubts about her son. But why? While Madeline and Celeste soon take Jane under their wing, none of them realizes how the arrival of Jane and her inscrutable little boy will affect them all.

Big Little Lies is a brilliant take on ex-husbands and second wives, mothers and daughters, schoolyard scandal, and the dangerous little lies we tell ourselves just to survive.

Recenzia:
Prednedávnom na HBO začal vychádzať seriál natočený podľa tejto knihy a zrazu ste ju mohli všade vidieť oveľa častejšie ako predtým. Ja som ju mala v pláne čítať už dlhšiu dobu a povedala som si, že vhodnejší moment ako teraz sa mi už nenaskytne.

Dej sa sústredí na tri matky, ktorých deti práve začínajú chodiť do školy a na ich problémy v manželstve, v rodine no aj s ostatnými rodičmi a ich deťmi. Tieto, viac-menej bežné situácie, sú však opradené tajomstvami a väčšími či menšími klamstvami. No a samozrejme je tu aj vražda.

Síce ma na túto knihu nalákal najmä jej mysteriózny aspekt, celý príbeh sa netočil iba okolo tejto záhady. Tá bola až do momentu, kedy sa všetko odohralo spomínaná iba okrajovo. Vôbec mi to však nevadilo, keďže som si rýchlo obľúbila hlavné postavy a sledovanie ich podobných, no zároveň aj veľmi odlišných životov ma veľmi bavilo, no niekedy mi aj lámalo srdce. Keď už k samotnému odhaleniu prišlo, nebola som príliš šokovaná, no to možno aj preto, že som chcela aby sa niečo podobné udialo a od určitého momentu som to aj predpokladala. Kamarátka, s ktorou som túto knihu diskutovala, to však vôbec nečakala, takže miera prekvapenie bude asi pre každého iná.

Táto knižka sa rýchlo čítala aj vďaka veľmi krátkym kapitolám, ktoré isto oceníte ak aj vy čítate počas krátkych momentov ako je napríklad čakanie na autobus. Miera môjho záujmu o dej tiež nekolísala nejak výrazne, takže si nespomínam na to, že by tam boli nejaké nudné či pomalé pasáže. To však záleží aj od toho, či si hlavné hrdinky obľúbite, keďže každá kapitola sa viac sústredí na jednu z nich.

Príbehy z bežného života, ktoré obsahujú nejaké tajomstvá a záhady sú jednými z mojich najobľúbenejších tém v knihách či seriáloch. Od Liane Moriarty som už v minulosti čítala knihu What Alice Forgot, ktorú som si celkom užívala, takže autorka pre mňa tiež nebola žiadnou novinkou. Táto kniha pre mňa rozhodne tiež nebola žiadnym sklamaním a určite si od nej prečítam aj niečo ďalšie.

Čo sa však týka pozerania seriálu, po prečítaní knihy som oň tak trochu stratila záujem. Nemyslím si totiž, že by bolo treba knihu nejak vylepšiť, no ani nemám neprekonateľnú túžbu sa do tohto deja púšťať znovu. Radšej by som dala prednosť seriálom, kde bude dej pre mňa úplným prekvapením. Ak ste však knihu čítali a seriál sledujete, dajte mi vedieť či sa podobajú a či stojí za pozretie. Jedného dňa by som mu mohla dať šancu.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára