utorok 20. decembra 2016

Queen of Shadows - Sarah J. Maas

Autor: Sarah J. Maas
Originálny názov: Heir of Fire
Séria: Throne of Glass
Diel:  štvrtý
Počet strán: 648
Rok vydania: 2015
Anotácia: The queen has returned.
Everyone Celaena Sardothien loves has been taken from her. But she’s at last returned to the empire—for vengeance, to rescue her once-glorious kingdom, and to confront the shadows of her past…
She has embraced her identity as Aelin Galathynius, Queen of Terrasen. But before she can reclaim her throne, she must fight.
She will fight for her cousin, a warrior prepared to die for her. She will fight for her friend, a young man trapped in an unspeakable prison. And she will fight for her people, enslaved to a brutal king and awaiting their lost queen’s triumphant return.
The fourth volume in the New York Times bestselling series continues Celaena’s epic journey and builds to a passionate, agonizing crescendo that might just shatter her world.
Recenzia:
Síce sa mi predchádzajúca kniha v tejto sérii až tak nepáčila keďže sa zameriavala skôr na minulosť hlavnej postavy než na vývoj deja, o tom, či sa pustím do pokračovania som nemusela rozmýšľať.

V tejto časti sa Aelin vracia späť to Riftholdu a napriek tomu, že sa skrýva sa jej podarí rozvíriť celkom veľa drámy. Najmä keďže jej bratranec a jediný člen jej rodiny, ktorý ešte stále žije je uväznený nemilosrdným kráľom a ona hu musí za každú cenu zachrániť. K predchádzajúcej knihe som mala svoje výhrady, keďže som asi tri-štvrtinu času mala pocit, že sa dej stále iba rozbieha.  Keď už sa potom veci konečne rozbehli, rázom bol koniec. V tomto smere sa táto kniha podľa mňa celkom polepšila. Dramatické a akčné momenty boli lepšie rozmiestnené a nič mi neprišlo príliš unáhlené. Ako vždy, ocenila som prekvapivé momenty a zvraty, ale nič ma nešokovalo na toľko, že by som musela čítačku odložiť bokom.

Tak ako aj v predchádzajúcich častiach spoznávame nejaké nové postavy a konečne sa stretávame s niektorými, o ktorých sme predtým iba počuli. Taktiež máme možnosť vidieť staré postavy v úplne nových situáciách. Čo sa vývoja postáv týka, mnoho ľudí nesúhlasilo s náhlou premenou Celeani na Aelin a ja sa s týmto názorom stotožňujem. Ešte nedávno totiž túžila po slobode, nechcela mať s menom Aelin nič spoločné a zrazu sa tvári ako keby Celeana nemala s jej skutočnou osobnosťou nič spoločné a ako by desať rokov, ktoré prežila v utajení predstierala byť niekym iným aj vo svojom správaní. Neviem, či bolo autorkiným zámerom spraviť túto premenu takú náhlu a pre čitateľa iritujúcu alebo si neuvedomovala, že sa tento vývoj ľuďom nebude páčiť. Každopádne sa to stalo a aj keď bolo spočiatku ťažšie si na to zvyknúť, postupne som zabudla na to, že nejaká zmena nastala a hlavnú postavu som vnímala iba pod jej pôvodnou a zároveň najnovšou totožnosťou.
Pôvodný milostný trojuholník sa nám po predchádzajúcej knihe ešte viac skomplikoval, no z nejakého dôvodu ma záujem o to, s kým Aelin skončí začal opúšťať.

V predchádzajúcej časti mi dosť vadili kapitoly s čarodejnicami, ktoré na prvý pohľad nemali so zvyškom deja vôbec nič spoločné, aj keď bolo jasné, že to tak nezostane navždy. V tejto knihe mi už ich príbeh bol trochu sympatickejší, keďže bol oveľa viac prepojený s postavami, ktoré nám už sú známe.
Jedna vec, ktorá ma ešte stále irituje, no zároveň aj fascinuje, je to, že niekedy majú postavy (najmä teda Aelin) svoje plány až neuveriteľne dobre premyslené a všetko do seba zapadne tak, ako si to predstavovali. Inokedy sa však do svojich plánov púšťajú až príliš bezhlavo a nechajú sa prekvapiť vecami, ktoré by ich prekvapiť vôbec nemali. Len ťažko uveriť, tieto dva, úplne odlišné prípady sa pravidelne dejú tým istým postavám.

Čo sa konca knihy týka, ten bol celkom zaujímavý a veci sa pohli nevídaným smerom, no aj napriek tomu som asi nebola príliš šokovaná. Pravdepodobne preto, že som vedela, že séria ešte ani zďaleka nie je ukončená a tak nás ešte čaká zopár háčikov predtým, než sa veci konečne vyriešia. To však kvalite neuberá.

Už som si zvykla, že knihy tejto autorky čítam príliš pomaly. Neviem čím to je a nesmierne ma to irituje, lebo je množstvo kníh ktoré chcem prečítať a nerada venujem jednej knihe viac ako týždeň či dokonca dva. Avšak to o kvalite príbehu vôbec nevypovedá, pretože všetky knihy tejto série mi zatiaľ prišli veľmi dobre premyslené ba až prešpekulované a rozhodne stoja za pokus. Ak teda náhodou po prečítaní predchádzajúcej knihy váhate, či sa chcete do tejto pustiť, určite tak urobte.


0 komentárov:

Zverejnenie komentára