štvrtok 15. decembra 2016

Cramathon + TBR

Readathony alebo po slovensky povedané maratóny v čítaní sú v internetovej komunite čitateľov veľmi populárne. Za daný počet dní sa snažíte prečítať čo najviac a väčšinou si knihy vyberáte na základe nejakých kritérií, ktoré zadáva tvorca daného readathonu. Už dlho som sa chcela do nejakého zapojiť, no nikdy sa mi to z nejakého dôvodu nepodarilo a vlastne ani netuším, či je to niečo pre mňa. Nedávno som však narazila na toto video od Aprilius Maximus a readathon zvaný CramAThon ma celkom zaujal.

Tento readathon začína o pol noci 16. Decembra a končí o 23:59 23. Decembra, čiže trvá celých osem dní a zameriava sa na to, aby každý dočítal čo najviac kníh pred koncom roka, či už preto, aby dosiahol svoje ciele alebo len tak so zábavy. Keďže predchádzajúce roky som toho veľa nenačítala, na začiatku tohto roka som si stanovila nižšie ciele a už sa mi ich aj podarilo dosiahnuť. Stále je však kopec kníh, ktoré si chcem prečítať, k čomu mi by týždeň aktívneho čítania mohol dopomôcť.

Samozrejme aj tento readathon má určité výzvy, ktorých sa môžete ale nemusíte držať. Ja som sa snažila si svoje knihy vyberať na základe týchto výziev, no nie všetky sa mi tam hodia. Keďže je toto môj prvý readathon, tiež netuším ako mi čítanie pôjde od ruky, takže je šanca, že buď všetky knihy nestihnem alebo si počas týždňa pridám nejaké ďalšie. Uvidíme ako to dopadne.

Výzvy a môj TBR zoznam:
1. Prečítaj knihu, ktorá má menej ako 200 strán
2. Prečítaj 2 knihy za 24 hodín
3. Prečítaj knihu, ktorá sa odohráva v inej krajine než v ktorej žiješ.
4. Prečítaj knihu, ktorú už dlho odkladáš
5. Prečítaj knihu s obrázkami
6. Prečítaj grafický román
7. Prečítaj 7 kníh

1. Keďže nepoznám veľa kníh do 200 strán a na poličke mi už dlhšie sedí The Tales of Beedle the Bard of J.K. Rowling, voľba bola jasná
2. Druhá výzva je vlastne kombináciou výzvy číslo 1. a číslo 6., keďže dúfam že popri poviedkach zo sveta Harry Pottera stihnem prečítať aj grafický román Nimona od Noelle Stevenson
3.  Keďže väčšinou knihy od slovenských autorov nečítam, akákoľvek knihy, ktorú chytím do ruky bude túto výzvu spĺňať, takže jej žiadnu osobitnú nepriraďujem.
4. Kníh, ktoré už dlho odkladám je neúrekom, ale konečne sa chcem pustiť do série Percy Jackson od Ricka Riordana
5. Do tejto výzvy by som znova mohla zaradiť The Tales of Beedle the Bard rovnako ako aj Nimonu, ale keďže mám momentálne rozčítanú knihu vianočných poviedok My True Love Gave To Me, ktorá zhodou náhod tiež obsahuje obrázky, zaradím sem pre zmenu tú. Aj keď už mám prečítanú polovicu a pomaly si ju do Vianoc šetrím.
6. Ako už som spomínala, sem patrí Nimona od Noelle Stevenson
7. Nemyslím si, že sa mi podarí prečítať 7 kníh, takže nad touto výzvou sa veľmi nepozastavujem.

Okrem vyššie spomínaných kníh mám ešte rozčítanú knihu Empire of Storms v ktorej sa hýbem relatívne pomaly, no nechcem ju po dobu readathonu odsunúť bokom, takže dúfam, že sa mi ju čoskoro podarí prečítať a zostane mi čas aj na ostatné plánované knihy.

Zapájate sa v tomto predvianočnom čase do nejakého readathonu aj vy? Zapojíte sa do tohto? Dajte mi vedieť 😃

0 komentárov:

Zverejnenie komentára