nedeľa 12. februára 2017

Percy Jackson: The Titan's Curse

Autor: Rick Riordan
Originálny názov: The Titan's Curse
Slovenský názov: Percy Jackson: Kliatba Titanov
Séria: Percy Jackson and the Olympians
Diel: tretí
Počet strán: 320
Rok vydania: 2007
Anotácia: IT'S NOT EVERYDAY YOU FIND YOURSELF IN COMBAT WITH A HALF-LION, HALF-HUMAN.

But when you're the son of a Greek god, it happens. And now my friend Annabeth is missing, a goddess is in chains and only five half-blood heroes can join the quest to defeat the doomsday monster.

Oh, and guess what? The Oracle has predicted that not all of us will survive...

Recenzia:
Na tretie pokračovanie Percy Jacksona som sa veľmi tešila, lebo na konci druhej knihy sa udiali veci, po ktorých bolo jasné, že všetko nezostane také isté. Napriek tomu som si však pri tejto knihe uvedomila, ako sa niektoré prvky príbehu z knihy na knihu opakujú, z čoho som nebola tak úplne nadšená. Poďme ale po poriadku.

Tretie pokračovanie tejto série sa prekvapivo nezačína v lete, ale uprostred zimy, kedy sa Percy a jeho kamaráti vydávajú do internátnej školy, aby odtiaľ zachránili dvoch polobohov a odviedli ich do bezpečia. Ako to už však býva zvykom, nie je to také jednoduché a pri jednej z bitiek Annabeth zmizne a nikto s istotou nevie, kde je a či je vlastne na žive. Percy však nepochybuje o tom, že žije a urobí všetko čo môže aby ju zachránil.

Aj v tejto knihe spoznávame niekoľko nových postáv vrátane skupiny lovkýň, nových bohov a samozrejme Thalie, o ktorej sme v predchádzajúcich dvoch knihách iba počuli. Čo sa jej postavy týka, nebola mi práve sympatická. V Percym vyvolávala súťaživosť, ktorá všetkých akurát tak privádzala do problémov, a tak nejak som nechápala, odkiaľ vzala tréning a vedomosti o tomto svete, keď v tábore pre polobohov strávila iba minimum času medzi druhou a treťou knihou. Možno mi však len niečo ušlo. Každopádne som však niekedy mala pocit, že tam bola iba za účelom nahradiť Annabeth. Ale samozrejme aj ona mala svoje dobré momenty a keď práve s Percym nestáli proti sebe, tak bola celkom fajn. Lovkyne mi väčšinu času boli sympatické ešte menej, keďže taktiež mali problémy s Percym. Našťastie podobné pocity mali o nich aj ostatné postavy, takže som v tom nebola sama.

Ako som však už spomenula na začiatku, pri tretej knihe začínam mať k tejto série trochu výhrady. Prišlo mi totiž, že už po tretí krát sledujem príbeh zostavený podľa rovnakého vzoru. Najskôr trochu drámy na začiatok, potom príchod do tábora, dôvod na výpravu ku ktorej sa Percy pridá či už je vybratý alebo nie, následne niekoľko kapitol kde sa hlavné postavy túlajú po svete a bojujú s rôznymi monštrami zatiaľ čo im bohovia buď pomáhajú alebo škodia a nakoniec návrat späť a nejaký ten zvrat na záver. Týmto nechcem povedať, že ma kniha nebavila, lebo som si ju užívala a záverečný zvrat ma nenapadol až kým takmer neprišiel čas ho odhaliť a som veľmi zvedavá, ako to ovplyvní dej v ďalších knihách. Ale príde mi, že sa Rick Riordan v tejto sérii až príliš drží zaužívaného vzoru. Možno je to tým, že tieto knihy sú primárne určené pre mladšiu vekovú kategóriu, ktorá je možno menej náročná, no nemyslím si, že vek by mal obmedzovať dej v tomto smere.

Každopádne som si však dej užívala a teším sa na to, kedy sa pustím do pokračovania. Dúfam, že sa nasledujúcim knihám podarí ma prekvapiť ešte o niečo viac a nepôjdu v zaužívaných koľajach, ktoré sú síce cestou k úspechu, no robia niektoré časti deja predvídateľnými.

Ostatné recenzie:

0 komentárov:

Zverejnenie komentára