nedeľa 23. apríla 2017

Six of Crows - Leigh Bardugo

Autor:  Leigh Bardugo
Originálny názov: Six of Crows
Séria: Six of Crows
Diel: prvý
Počet strán: 462
Rok vydania: 2015
Anotácia: Criminal prodigy Kaz Brekker has been offered wealth beyond his wildest dreams. But to claim it, he'll have to pull off a seemingly impossible heist:

Break into the notorious Ice Court
(a military stronghold that has never been breached)

Retrieve a hostage
(who could unleash magical havoc on the world)

Survive long enough to collect his reward
(and spend it)

Kaz needs a crew desperate enough to take on this suicide mission and dangerous enough to get the job done - and he knows exactly who: six of the deadliest outcasts the city has to offer. Together, they just might be unstoppable - if they don't kill each other first.

Recenzia:
Po tom, čo som v poslednom čase nemala najväčšie šťastie s veľmi populárnymi knihami a moje očakávania často zostali nenaplnené, som sa do tejto knihy púšťala s obavami. Našťastie tentokrát to nebol úplne krok vedľa, aj keď prečítať túto knihu mi trvalo až príliš dlho a vlastne ani neviem prečo.

Celý príbeh sa zameriava na partiu zločincov, ktorí majú pred sebou ponuku svojho života. Potrebujú zo zajatia dostať vedca, ktorý vyrába veľmi cennú a nebezpečnú drogu. Avšak pokus o jeho vyslobodenie bude pre nich takmer istou smrťou, keďže dostať sa na miesto kde je držaný by malo byť nemožné.

Spočiatku bolo pre mňa čítanie trochu mätúce, keďže som v tomto svete bola nová a nečítala som Grisha trilógiu. Tiež tam hneď na začiatku bolo veľmi veľa postáv, ale našťastie som sa do celého sveta aj príbehu rýchlo dostala a už to vôbec nebolo také zložité, aj keď boli momenty keď som si nebola úplne istá ako sa niečo udialo alebo som si isté miesto predstavila zle a zrazu tam niečo nedávalo zmysel. To však môže byť spôsobené mojou nepozornosťou.

Celý príbeh bol veľmi dobre premyslený s množstvom zvratov a prekvapení, aj keď bohužiaľ žiaden z nich nespôsobil, že by som musela lapať po dychu. Možno som len náročná. Každopádne sa mi však páčilo, že sa tam takmer stále niečo dialo.

Väčšina postáv sa mi celkom páčila, ale bohužiaľ nemôžem povedať, že by som si kohokoľvek z nich zamilovala. Ich príbehy z minulosti však boli dobré a do deja skvele zakomponované. Škoda len, že nemali viac priestoru Jesper a Wylan, keďže som občas zabúdala na to, že vlastne existujú a tým pádom ma aj najmenej zaujímali. Niektoré postavy boli taktiež až príliš "múdre" a mali všetko až perfektne premyslené a dokázali všetko predvídať. Síce to robilo príbeh zaujímavejším a inak by asi nemali šancu prežiť prvú kapitolu, časom mi to už prišlo trochu nerealistické. No možno im len závidím. V tomto type knihy to totiž nie je také nevídané.


Napriek určitej kritike sa však veľmi teším na druhú a finálnu knihu a dúfam, že je naozaj taká dobrá ako všetci hovoria. Tiež dúfam, že sa mi podarí sa do postáv konečne zamilovať, keďže už ich budem trochu lepšie poznať. No a prikláňam sa aj k tým ľuďom, ktorí tvrdia, že Grisha trilógiu vôbec nie je potrebné čítať na to, aby ste tento príbeh pochopili. Všetko čo potrebujete o tomto zvláštnom svete vedieť sa postupne dozviete. Preto nevidím dôvod na to, aby ste čítanie odkladali.


1 komentár: