nedeľa 15. januára 2017

My True Love Gave to Me

Autor: Stephanie Perkins, Holly Black, Ally Carter, Matt de la Pena, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link , Myra McEntire, Rainbow Rowell, Laini Taylor, Kiersten White
Originálny názov: My True Love Gave to Me
Počet strán: 321
Rok vydania: 2014
Anotácia: If you love holiday stories, holiday movies, made-for-TV-holiday specials, holiday episodes of your favorite sitcoms and, especially, if you love holiday anthologies, you’re going to fall in love with My True Love Gave To Me: Twelve Holiday Stories by twelve bestselling young adult writers, edited by international bestselling author Stephanie Perkins. Whether you enjoy celebrating Christmas or Hanukkah, Winter Solstice or New Year's there's something here for everyone. So curl up by the fireplace and get cozy. You have twelve reasons this season to stay indoors and fall in love.

Recenzia:
V decembri ste mohli túto knihu zaznamenať na mnohých blogoch, v youtube videách či na goodreads a u mňa to nebolo výnimkou. Môj pôvodný plán bol nechať si týchto 12 vianočných poviedok na posledných dvanásť dní pred Vianocami. Neskôr som sa však rozhodla začať s čítaním už na začiatku mesiaca a prečítať si jednu poviedku každý druhý deň. Ako to však už u mňa býva zvykom, nakoniec som sa môjho plánu vôbec nezdržala a knihu som do Vianoc stihla prečítať len tak tak. Našťastie sa mi však podarilo si poctivo písať moje hodnotenie po každej jednej poviedke, lebo teraz by som si na to spomenula už len veľmi ťažko.

1. Midnights - Rainbow Rowell
Vskutku rozkošný a miestami aj vtipný romantický príbeh. Na začiatku mi prišlo, že je tam spomenutých až príliš veľa postáv, ale našťastie sa to sústredilo najmä na hlavné dve, takže to nebolo také mätúce ako som sa obávala. Síce nič prekvapivé, ale dobre a ľahko sa to čítalo. 4/5

2. The Lady and the Fox - Kelly Link
Veľmi zvláštny a mätúci príbeh aj štýl písania. Nedá sa povedať, že by som si ho nejak obzvlášť užívala alebo znovu chcela prečítať niečo podobné. Ale pravdou je, že som bola zvedavá ako to skončí a ako sa veci vysvetlia. Aj keď som nakoniec nebola nadšená z toho, ako sa veci vyvinuli. Koniec prišiel akoby z ničoho nič a so zvyškom príbehu nemal vlastne nič spoločné. 1/5

3. Angels in the Snow - Matt de la Pena
Celkom zlatý príbeh, ktorý síce nemal s Vianocami alebo novým rokom veľa spoločného, teda aspoň ja som z neho necítila takú atmosféru, aj keď sa v danom období odohrával, ale napriek tomu sa mi páčil a bavil ma. Kľudne by som si o týchto postavách prečítala aj niečo viac, lebo ma ich príbehy zaujali. Jediné čo by som však vytkla je, že hlavná postava Shy ma občas iritovala svojim prístupom typu "potrebujem pomoc, ale odmietam ju", čo je síce realistické ale z pohľadu čitateľa aj dosť otravné. 4/5

4. Polaris is Where You'll Find Me - Jenny Han
Originálny príbeh o ľudskom dievčati, ktoré žije na severnom póle medzi elfami, no stále túži aj po bežných ľudských zážitkoch. Tento príbeh sa mi páčil, no bol pre mňa prikrátky a skončil veľmi rýchlo bez toho, aby sa vlastne niečo stalo. Taktiež by to mohol byť veľmi zaujímavý dlhší príbeh. 3.5/5

5. It's a Yuletide Miracle, Charlie Brown - Stephanie Perkins
Stephanie Perkis je jedna z mála autorov tejto knihy s ktorými som mala predchádzajúcu skúsenosť a keďže jej kniha Anna and the French Kiss ma až tak neoslovila, trochu som sa obávala, že to bude rovnako aj s týmto príbehom. Táto poviedka ma však dostala. Neviem či to bolo tým, že aj napriek svojej dĺžke (ktorá však bola stále dlhšia ako predchádzajúce príbehy) sme sa dozvedeli veľa o hlavných postavách, tým, že boli celkom rozkošní a sympatickí alebo len tým, že ma zvláštne fascinuje organizovanie priestoru, pre čo ja sama nemám asi žiadny talent. Keď však prišla posledná strana, rozhodne som chcela viac. 5/5

6. Your Temporary Santa - David Levithan
Celkom fajn originálne-neoriginálny príbeh. Páčili sa mi vtipné momenty, ale inak táto poviedka nijak nevyčnievala nad ostatnými. Celý čas som mala pocit, že sa niečo pokazí alebo že sa stane niečo prekvapivé a tak som v napätí čakala až dokonca, ale vlastne sa nič také nestalo. 3/5

7. Krampuslauf - Holly Black
Spočiatku to vyzeralo na fajn, no ničím výnimočný tínedžerský príbeh. V priebehu pár strán však začal byť stále mätúcejší a namiesto toho, čo som spočiatku očakávala sa tam začala pliesť nejaká mágia, o ktorú som v tomto príbehu vôbec nepotrebovala. A vlastne ani neviem, či sa ostatné veci o ktorých to bolo predtým nejak vyriešili. V skratke povedané, som zmätená, ale nemám potrebu si túto poviedku prečítať znova aby som si veci ujasnila. 1/5

8. What the Hell Have You Done, Sophie Roth? - Gayle Forman
Ďalší, celkom pohodový príbeh, tento krát viac zameraný na Chanuku, než na Vianoce, čo bola zaujímavá zmena. Avšak nenašla som na tejto poviedke nič extra zaujímavé, či zapamätateľné. Romantický aspekt mi prišiel trochu unáhlený, no vzhľadom k tomu, že celá poviedka sa odohráva behom pár strán a krátkeho časového úseku as asi nedá očakávať nič iné. Oceňujem však humor hlavných postáv a aj to, že sa autorka zbytočne nesústredila na nepodstatné postavy či fakty. 3.5/5

9. Beer Buckets and Baby Jesus - Myra McEntire
Tento príbeh možno nemal ten najoriginálnejší nápad, keďže romanca medzi tak trochu výtržníkom a dobrým nevinným dievčaťom je niečo, čo sme už všetci čítali alebo videli, ale čítal sa dobre a postavy mi boli sympatické. Po chvíli ma príbeh celkom chytil a bolo mi celkom ľúto, že skončil tak náhle a nedozvedeli sme sa, ako sa deň, kedy príbeh prebiehal, vyvinul ďalej. 3.5/5

10. Welcome to Christmas, CA - Kiersten White
Spočiatku to vyzeralo na ďalší, jemne depresívny príbeh o dievčati, ktoré žije v zapadákove zvanom Christmas a nevie sa dočkať toho, kedy odtiaľ vypadne. Postupne však táto poviedka nabrala pozitívnejší smer a ku koncu som si ju užívala. Vianočná tematika mi však zasa prišla takmer neexistujúca. 4/5

11. Star of Bethlehem - Ally Carter
Tento, nie tak celkom originálny, príbeh by asi fungoval lepšie, keby bol dlhý ako bežná kniha. Nápad ako taký sa mi celkom aj páčil, ale keďže sa všetko odohralo v takom krátkom časovom úseku, bolo to prirýchle a trochu neuveriteľné. Najmä čo sa konca týka. 2.5/5

12. The Girl Who Woke the Dreamer - Laini Taylor
Touto poviedkou som sa predierala už iba na silu. S Vianocami nemala takmer nič spoločné a väčšinu času some vlastne ani nechápala, o čo tam ide. 1/5

Ako teda môžete vidieť, moje hodnotenie bolo dosť rôznorodé. Niektorými príbehmi som asi iba mrhala svoj čas, no o niektorých by som si rada prečítala aj viac.
Čo sa týka vianočnej atmosféry, ktorú som od knihy čakala, tá sa výrazne nedostavila asi ani v jednom z príbehov. Očakávala som rozkošné, šťastné poviedky, no niektoré príbehy u mňa vyvolávali skôr opačný pocit, keďže hlavné postavy boli so svojimi životmi často nespokojné, nachádzali sa v ťažkých životných situáciách poprípade nemal príbeh s Vianocami takmer nič spoločné. Ak si teda túto knižku chcete prečítať, rozhodne nemusíte čakať do ďalších Vianoc, lebo u mňa žiadnu sviatočnú náladu nenavodila.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára