streda 20. júla 2016

Grey's Anatomy

Originálny názov: Grey's Anatomy
Slovenský Názov: Klinika Grace Žáner: Komédia/Dráma/Romantický/Lekársky 
Rok Vysielania: 2005 - 
Obsadenie:  Ellen Pompeo, Patrick Dempsey, Sandra Oh, Justin Chambers, James Pickens Jr., Chandra Wilson, T.R. Knight, Katherine Heigl, Sara Ramirez, Eric Dane, Chyler Leigh, Kevin McKidd, Jessica Capshaw, Jesse Williams, Sarah Drew...




Myslím si, že by nebolo správne, aby som sériu recenzií mojich obľúbených seriálov začal čímkoľvek iným, ako týmto. Grey's Anatomy, Chirurgové, Klinika Grace, hovorte tomu ako len chcete. Mnohými milovaný, no čím ďalej tým viac zatracovaný seriál z lekárskeho prostredia, ktorý si získal divákov po celom svete.

Ošiaľu tohto seriálu som podľahla niekedy medzi jeho piatou a šiestou sériou (čiže už niekedy v roku 2009), no pravidelne ho sledujem do teraz a pravdepodobne to s ním nevzdám až kým ho konečne nezrušia alebo kým neodíde posledná postava, ktorú mám aspoň trochu rada. Za celé tieto roky ma nespočetne veľa krát rozosmial, no často aj rozplakal či naštval. Stačí vám vidieť pár častí na to, aby ste spoznali, že s týmto seriálom ste neustále ako na horskej dráhe. Bohužiaľ, po mnohých sériách už na horskej dráhe nie sú iba vaše emócie, ale aj kvalita seriálu, ktorá v posledných rokoch najmä klesá s občasnými výkyvmi lepších častí.

Sústreďme sa ale radšej na to dobré. V prvom rade sú to pre mňa postavy. Seriálov totiž pozerám kopu, ale ani v jednom z nich som si postavy nezamilovala tak, ako tu. Počas dvanástich sérií sa tu postáv vystriedalo mnoho (ba až príliš) a každý z vás si určite dokáže nájsť niekoho, koho si zamiluje. A aj keď sa môj rebríček obľúbených postáv počas rokov trochu poprehadzoval, prvenstvo v ňom si stále drží Cristina Yang. Jej sarkastický humor zbožňujem a Sandra Oh je taktiež perfektná herečka, ktorá ma neraz priviedla k slzám aj bez slov. Je to jednoducho postava, ktorej nemám čo vytýkať a myslím si, že väčšina fanúšikov by so mnou súhlasila. Ak nie tak...


Ak vás viac zaujíma mužské obsadenie, tam sa je tiež rozhodne na čo pozerať.

 
Čo sa však dejových liniek týka, tam to majú muži o niečo horšie a často sa im nedostáva dosť priestoru. Niektorí fanúšikovia (a pravdepodobne aj tvorcovia) toto považujú za prejav feminizmu, ale v skutočnosti je to asi tak trochu aj lenivosť
Ak si teda veľmi obľúbite jednu z mužských postáv, je možné, že veľa priestoru nedostane. Hlavne keď počet hlavných postáv každou sériou narastá a dej sa aktívne sústredí iba na niekoľko z nich. Čo je jeden z najväčších problémov posledných sérií, najmä preto, že postavy ktoré sme si počas dlhých rokov obľúbili sú stále viac utláčané do pozadia, aby urobili priestor postavám, o ktoré väčšina z nás nemá záujem. Aspoň tak to vidím ja a väčšina fanúšikov, ktorí sa k tomuto problému vyjadrujú na internete.

No samozrejme, ani tie najlepšie postavy nie sú všetko. Aby bol seriál úspešný, treba aj poriadny dej. A tým myslím zaujímavý, dramatický a emotívny. Lebo tým všetkým Grey's Anatomy je. Niekoho zaujmú viac bizarné lekárske prípady, niekoho zasa romániky medzi doktormi a ich osobné drámy. Ja mám rada oboje, ale myslím si, že aj ak preferujete iba jednu z týchto vecí, seriál sa vám stále bude páčiť. Mnohí ľudia tvrdia, že tento seriál sa kvôli komplikovaným a zamotaným vzťahom podobá skôr na telenovelu, ja to nevidím ako mínus. Vzťahy typu každý s každým sa predsa objavujú vo väčšine seriálov. Ak máte radi dramatické časti v ktorých zomiera množstvo postáv, tiež si vo väčšine sérií prídete na svoje. Doktorské povolanie sa tu totiž javí ako oveľa nebezpečnejšie, než by sme čakali.
Ak nad pozeraním seriálu ešte len premýšľate alebo momentálne po prvý krát sledujete skoršie série, urobte si láskavosť a prestaňte ho pozerať pred koncom 8. série. Alebo ešte lepšie, na konci šiestej. Tá bola podľa mňa vrcholom seriálu a odvtedy to s ním šlo dolu stále rýchlejšie. A rozhodne to nie je iba môj názor. Prvé série však rozhodne stoja za to. Nie nadarmo bol dlhé roky Grey's Anatomy jedným z najpopulárnejších seriálov na ABC (a možno aj vo svete) a ešte stále má decentnú sledovanosť. To mu však asi viac škodí ako prospieva, lebo čas ukončiť ho nastal už dávno a na obrazovkách sa stále drží najmä kvôli dobrej sledovanosti a nie dobrej kvalite.

Neviem teda kvalitu tohto seriálu vyjadriť v žiadnych číslach, ale minimálne prvých 6 série rozhodne stojí za pozretie a bez váhania by som ich každému odporučila. Či sa rozhodnete pozerať aj ďalej, však bude už len na vás.

2 komentáre:

  1. Tenhle seriál mi kamarádka doporučovala s takovým nadšením, že se do něj pustím hned, jak dokoukám Penny Dreadful! :)

    OdpovedaťOdstrániť