nedeľa 15. mája 2016

Captain America: Civil War

Originálny názov: Captain America: Civil War
Slovenský názov: Captain America: Občianska Vojna
Žáner: Akční / Dobrodružný / Sci-Fi
Dĺžka: 147 min
Pôvod: USA, 2016
Obsadenie: Chris Evans, Robert Downey Jr., Scarlett Johansson, Sebastian Stan, Anthony Mackie, Don Cheadle, Jeremy Renner, Chadwick Boseman, Paul Bettany, Elizabeth Olsen, Paul Rudd, Emily VanCamp, Tom Holland, Daniel Brühl...
Obsah: With many people fearing the actions of super heroes, the government decides to push for the Anti-Hero Registration Act, a law that limits a heroes actions. This results in a division in The Avengers. Iron Man stands with this Act, claiming that their actions must be kept in check otherwise cities will continue to be destroyed, but Captain America feels that saving the world is daring enough and that they cannot rely on the government to protect the world. This escalates into an all-out war between Team Iron Man and Team Captain America while a new villain emerges
Trailer:




Recenzia:
Nie som veľký filmový fanatik, no od kedy som minulý rok prepadla Marvelu, nevedela som sa tohto filmu dočkať. Po Captain America: The Winter Soldier sa Steve stal mojím obľúbeným Avengerom a pozerať sa na Chrisa Evansa a Sebastiana Stana by som zvládla celý deň. Takže pre mňa bolo dôvodov pozrieť si tento film viac než dosť. S tým sa však spájajú aj veľké nádeje a očakávania, ktoré nie vždy musia byť naplnené.

V tomto filme sa znova stretávame s mnohými postavami, ktoré už poznávame. Tento krát však nebojujú bok po boku proti spoločnému nepriateľovi, ale namiesto toho sa rozdelia na dva tými a bojujú medzi sebou. Ja som už od úplného začiatku bola tým Cap a počas filmu sa to nezmenilo. Najmä kvôli postávam, ktoré sú v jeho tíme, ale aj preto, že sa viac prikláňam k jeho názoru čo sa týka kontroly superhrdinov.

Predpokladám, že ak zvažujete, že si tento film pozriete, už máte s Marvelom nejaké skúsenosti a zhruba viete čo očakávať. A ak ste fanúšikom ostatných filmov, tento vás tiež nesklame. Je tu skvelá kombinácia príbehu, akcie, zábavy ale aj pár temnejších a dojemnejších scén. Keďže komixy som nečítala, nevedela som veľmi kam bude dej smerovať a v scénach s postavami, ktoré sme ešte nevideli som bola trochu zmätená. Neubralo to však celkovo na zážitku. Čo sa tých emotívnejších scén týka, tu mi ich neprišlo tak veľa alebo som ich nepociťovala tak silno ako vo Winter Soldier (pretože čo prekoná Stucky scény z Winter Soldier?).

Po prvý krát sa tu stretávame aj s dvoma novými postavami, ktoré v nasledujúcich dvoch rokoch dostanú svoje vlastné filmy. Zatiaľ čo mnoho ľudí je z nich úplne nadšených, ja si zachovávam neutrálny postoj a rozhodnem sa ako sa mi páčia, až keď si pozriem ich samostatné filmy.

Asi najväčšia vec, ktorú by som tomuto filmu vytkla, je príliš rýchly koniec. Síce 147 minút je dosť dlhá doba, ale tu mi rozdelenie času prišlo trochu nerovnomerné. Film totiž na môj vkus začínal trochu pomaly, za to koniec prišiel prirýchlo. Jedna, podľa môjho názoru dosť dôležitá scéna, sa dokonca odohrala až po prvých titulkoch. Otvorenejší koniec je síce asi odrazovým mostíkom k ďalším Avengerom, ale keďže tých sa dočkáme až v roku 2018, chcela by som trochu lepšie uzavretie.

Aby som to zhrnula, film som si rozhodne užila a ešte minimálne pár dní budem v úplnej Marvel mánii, ale môjho favorita Captain America: The Winter Soldier zrejme neprekoná. Táto latka je však nasadená veľmi vysoko, takže to nemôžem brať ako negatívum.

Ak ste už film videli a náhodou vás zaujíma moja reakcia na určité aspekty, nižšie som ich zhrnula v pár bodoch. V prípade, že ste film ešte nevideli, ale chceli by ste, spoiler neotvárajte, lebo by ste sa mohli pripraviť o niektoré prekvapenia.


  • Ah, Bucky. Ja ho mám tak rada a Sebastian Stan je jednoducho skvelý. O to smutnejšia mi prišla potitulková scéna. Dúfala som totiž, že keď už sa Steve a Bucky znovu stretli a Bucky sa konečne rozpamätal, mohli by pracovať spolu a Bucky by sa mohol pridať k Avengerom (aj keď neviem, či by Tony a Bucky mohli niekedy pracovať bok po boku). Ale teraz keď ho znova zamrazili na dobu neurčitú, tento plán trochu padá a neviem si predstaviť, kedy by sme sa mohli dočkať nejakého rozuzlenia. Ďalší Captain America film totiž momentálne nie je oznámený a neviem či v ďalších Avengeroch bude priestor na riešenie Buckyho situácie. Dúfať ale môžem.
  • Bozk medzi Sharon a Stevom vyvolal u fanúšikov rozporuplné reakcie. Aj keď proti tomuto páru nič nemám, táto scéna medzi nimi mi prišla trochu zbytočná. Nebolo veľa vecí, ktoré by k tomu viedli a hlavne po tejto scéne sme už Sharon ani nevideli a netušíme, kam tento vzťah môže smerovať. Takže mi trochu uniká pointa celého bozku.
  • Chcem viac Natashi. Neviem či sa mi to len zdalo, alebo Civil War porovnávam príliš s Winter Soldier, ale pripadalo mi, že v tomto filme bolo príliš málo Natashi. Jej postavu mám veľmi rada a chcem o nej vedieť viac. A aj keď tento film nemal byť zameraný na ňu, aj tak by sa mi páčilo, keby dostala viac priestoru. Dúfala vo viac scén so Stevom a hlavne aj nejakú priateľskú scénu s Buckym. Som však rada, že nakoniec Stevovi a Buckymu aspoň trochu pomohla pri úteku.
  • Ako som už spomínala vyššie, dve nové postavy Spider-Man a Black Panther ma na prvý pokus nijak extra neohúrili, ale ich filmy si rozhodne pozriem a potom sa rozhodnem. Spider-Man je ale celkom zlatý a vtipný a inšpiroval ma aby som si pozrela predchádzajúce filmy s ostatnými hercami (áno, hanbím sa za to, že som ich nevidela) a zistila, prečo ho všetci tak zbožňujú.
Ak ste už film videli, ako sa vám páčil? Ak nie, chystáte sa pozrieť si ho? A hlavne, ste tím Cap alebo tím Iron Man?



0 komentárov:

Zverejnenie komentára